2024-10-04
Az Állatok világnapja alkalmából szervezett program legfontosabb célja az volt, hogy minden gyermekünk számára élményekben gazdag, játékosan tevékenykedtető és emlékezetes legyen.
Lelkes és rendkívül kreatív segítőtársakkal karöltve valósultak meg a
tervezett tevékenységek, melyek során a gyerekek számos módon ismerkedhettek az állatokkal, rendszerezhették és mélyíthették el az eddig szerzett tudásukat. A cicáknak, katicabogárnak, nyuszinak beöltözött felnöttek játékossága megalapozta és jelentősen
növelte a gyermekek motivációját és biztosította az egész program jó hangulatát. 6 állomáson egymással párhuzamosan zajlottak a játékok és a foglalkoztatók.
Az első helyszínen, mely a Hogyan beszélnek az állatok? címet viselte, két kisfilmet tekinthettek meg a gyerekek. Az egyik videó megtekintésével meghallgathatták sok-sok féle házi- és vadállat hangját, majd egy második videóval le is ellenőrizhették tudásukat.A
második állomáson két csodálatos kutyussal Borával és Helgával ismerkedhettünk meg egy nagyon kedves, fiatal hölgy segítségével, aki beavatta óvodásainkat a kutyatartás rejtelmeibe és feladataiba is. Az alapos ismerkedést követően természetesen nem maradhatott el az alapos simogatás sem. Ez a szívmelengető tapasztalat is erősítette bennünk azt az érzést, miszerint az ember leghűségesebb társa valóban a kutya.A harmadik helyszínen Állatutánzós - Kitalálósdi zajlott. Az óvónénik kiválasztottak 2-3 gyermeket a csoportból, akikkel a csoportszobából kimenve megbeszélték, hogy melyik állatot és hogyan utánozzanak. Visszatérve a többiekhez a társaiknak ki kellett találni, hogy melyik állatot utánozzák. Vidám pillanatok tanúi lehettünk, amikor a gyermekek fantáziájukat és egész testüket megmozgatva utánozták például a krokodilt. A játékot záró
Pingvintáncot pedig szemmel láthatóan nem csak az óvodás korosztály élvezte.A negyedik tevékenység a gyerekek megfigyelőképességére és türelmére hagyatkozott, ugyanis a feladat az Állati jó kirakó nevet kapta. A természetfotókból készült különböző nehézségű kirakók részeinek összeillesztésekor egymás után tűntek elő az emlősök
osztályába tartozó őz, ürge és nyest, a hüllők közül kígyó és teknős, valamint többek között különféle madarak és békák is.Az ötödik feladat során igencsak törniük kellett a fejecskéjüket óvodásainknak, hiszen egy nehéz és gondolkodást serkentő, 13+1
kérdést tartalmazó TOTÓ-t kellett kitölteniük. A rejtvény gyorsaság, lassúság és méret tekintetében állati rekorderekre is rákérdezett, valamint a gyerekek megtudhatták még azt is, hogy vajon miért készítenek mézet a méhek, vagy ugyan miért is foltos a foltos
szalamandra.A hatodik helyszínen papírból hajtogatott kutyus kézbábot készíthettek maguknak a gyerekek, akár újraélve a Borával és Helgával átélt élményeket. Bizonyára emlékeztek arra, amire a négylábú vendégeinket kísérő hölgy is felhívta a figyelmüket,
miszerint a labrador füle lelógó, az alaszkai malamut füle pedig felálló és csúcsos. Ezt az is bizonyítja, hogy a gyerekek vegyesen készítettek lógó- és álló fülű kutyusokat, melyeket rajzolással és színezéssel varázsoltak egyedivé az általuk elképzelt módon. A
tartalmasra sikerült délelőtt a tevékenységek sokszínűsége által változatos élményekkel és örömteli pillanatokkal gazdagította az egész óvodai közösséget.
Bányai Dóra
Ezt a napot megelőző héten már minden csoport elkezdte a készülődést. Verseket, mondókákat, dalokat tanultunk, amivel a Mikulást örvendeztettük meg. Szent Miklós történetével is megismertettük a gyerekeket. A témához kapcsolódóan, festettünk, rajzoltunk, ragasztottunk.
TovábbA tökfesztivált megelőzően a gyerekek a csoportjukban megismerkedhettek a tökfaragás hagyományával.
TovábbRégi hagyomány a Szivárvány óvodában, hogy az új kisgyermekeknek Fiókaköszöntő ünnepséget szervezünk.
Tovább2024.09.27 - Albert Einstein idézete szerint: "Ha intelligens gyereket akarsz, olvass neki mesét. Ha még intelligensebb gyereket akarsz, olvass neki még több mesét!"
Tovább